hétfő, április 04, 2011

taxibusz

Talán az első olyan este volt idén, amikor nem kellett vacogni éjszaka a megállóban álldogálva.
Már napok óta Túl a maszathegyen Hangoskönyvet hallgattam Mácsai Pál legeslegjobb hangján
éjfélkor
a margit-hídi megállóban
várva azt az éjszakai busz, aki nekem mindig 5 percen belül meg szokott érkezni (egyébként meg olyan fáradt voltam, hogy mondtam is magamnak, ha 10 percen belül nem jön, én életemben először taxit fogok hívni - ennek a látszólag jelentéktelen részletnek még lesz fontossága a történetben)
fülemben épp Makula bácsi hörgős hangja
és már érkezik is egy busz, mépedig garázsmenetes. Előbb rámvillant a távolból, majd megáll, felszállok, és láss csodát, a sofőrbácsi (idősebb, mosolyós cigányember) megszólal Makula hangján.

- Hová utazol, drága?
- Margit kórház.
- Jólvan. Mert senki másnak nem állok meg sehol, csak neked. Különjárat!

Leültem kicsit hátrébb, fülbe hallgató be, de hallom, hogy beszél hozzám.
közben már a sofőrfölke ajtaját is kinyitotta, és nyomta a gázt, de nagyon.
- És honnan jössz ilyen későn?
- Hát az hosszú.
- Hova is mész?
- Margit kórház.
- Minek mész oda, ott laksz, vagy dolgozni?
- Ott lakom.
- És család van?

és itt eljött az a pont, amikor életemben először átléptem az "egyszerlátjukegymást-aztmondokamitakarok" mágikus küszöbét s megkezdem a szituatív önkonstruálás (lásd még Keupp identitáselméletében) nemes játékát lassú beszéddel, de annál nagyobb magabiztossággal.


- Van.
- Egy-kettő?
- Egy.
- És mennyi idős a kicsi?
- Négy és fél.

nanáhogy,
johanná
nakhívták
volnaha
megkérdi
azöreg
denemkér
deztemeg

mint ahogy a Maszat-hegy főhőse is Johanna.


- És kivel vagy most, az apukájával?
- Igen (mosoly)
- Melyik utca? Mondjad ám, kicsim, mert bekanyarodok.
- Nem-nem, jó lesz a megállóban is.

Megállt.
Megköszöntem.
Kiszálltam.
Tovább hajtott.

És busz-taxit küldött nekem a Jóisten.
Én meg magamnak családot hazudtam. Először az életben.
És csak egy rövidke pillanatban suhant át az agyamon, hogy ez a kedveshangú buszosbácsi akár el is rabolhatott volna. Ha akar.

utóirat: két nappal később ugyanebben az időben, ugyanazon az útvonalon maga Varró Dani volt az utastársam egy késő esti buszon. A Nagyszombat utcánál szállt le,
mert a jó emberek a Nagyszombat utcánál laknak.

11 megjegyzés:

  1. Varró Dani lakott a Németvölgyi úton is. Vagy a környékén. (Amikor még én is ott laktam!)

    VálaszTörlés
  2. Névtelen10:15 du.

    ...mindenki mondta már, de én elismétlem, írnod kellene!!!! de már régóta...olvaslak és elmerülök, mindig várom, hogy írj és ma is egy hetes hosszas betegség után, a "gyárból" (ahol mű mosoly, földi halandóság az úr)haza érkezve megint ide tévedtem:)
    ...az élet néha olyan egysíkú, de vannak AKIKNEK (ezt vedd magadra) különösen megcsillantja Isten a hétköznapi 'csodákat', vagy talán te mersz a hétköznapi dolgokból csodát teremteni...:)..tudtad, hogy a kimondott vágyak valóra válnak:)...aztán csak kapkodod a fejed, hogy aztaaaaa....ezt kívántam, és lévén a csoda:)...én már jártam így:)...akár a jövő szele is lehet ez a mesemesemátka ...Jó éjt!:)

    Kriszta Te, hiányzol, rég láttalak:)

    Hű Barátsággal:
    M.

    VálaszTörlés
  3. az utolsó sort magamra vehetem? : )
    csók
    g

    VálaszTörlés
  4. Ó igen, a Németvölgyi úton játszódik a maszat-hegy is.

    Mártus, mindig elámulok, amikor ilyen szépeket kommentelsz nekem, igazán köszönöm! a többit privátban.

    ésGorál, még jó, hogy vedd magadra, azé írtam!

    hogymindenki ezzel jön mostanában, hogy kinek mit kell magára venni meg mit nem...

    VálaszTörlés
  5. no csak mert nem mindegy, hogy laknak jó emberek a Nsz utácánál (is), vagy a jó emberek a Nsz utcánál laknak...
    meg írhattál voln a lányaimról is

    nacsók
    muhikám

    VálaszTörlés
  6. csudajo ez, erzem nagyon. :) szerellek, Bogic!

    VálaszTörlés
  7. ..es hat koszonom, persze... :)

    VálaszTörlés
  8. verhext bin ich, jaaa... schööön!!!! :))))

    VálaszTörlés
  9. Olyan jó! annyira egyszerű és annyira jó :)
    pusza.
    k.

    VálaszTörlés
  10. Névtelen12:21 du.

    Ezt csak úgy, Neked, mert Te értékeled:)

    Mai cikk az indexről, azért vannak néha jó dolgok is:)!

    Ákos interú:

    Tényleg mindig a nő választ, a kis illóanyagait szertehagyja a férfi életében, és mire az rájön, hogy a nő tetszik neki, már rég el van döntve minden. Egy nő pontosan tudja, hogy kinek akar tetszeni, ahogy azt is, kinek nem.

    A kegyelem hétköznapi megnyilvánulása, ahogy a nők finoman a helyére simogatják a világot.

    EZ az utolsó mondat a Tuti:)
    Milla Pusz!

    M.

    VálaszTörlés

Mesélj, szerinted?