kedd, december 20, 2011

befogadni

"Azóta, hogy kivezettem Izrael fiait Egyiptomból, sose laktam házban mind a mai napig, hanem ide-oda vándoroltam egy sátorban - az volt a hajlékom. Amíg Izrael fiaival ide-oda vándoroltam, mondtam-e egyetlen szóval is Izrael bírái közül, akiket pásztornak rendeltem népem, Izrael fölé, egyetlen egynek is: Miért nem építtek nekem cédrusfából házat?" (2Sám 7,1–5.)

Szóval ne te építs nekem házad, majd én megszentelem a tiédet, mondja Isten.
És Isten nem kér tőlünk még többet, hanem még többet akar nekünk adni - mondják a jezsuiták a tegnapi olvasmány kapcsán.

és hogy mit jelent az önzetlen befogadás?
itt és most többek között ezt, hosszú idő után újra:

„ Tamina közkedveltségének egyetlen titka az, hogy nem akar mindenáron önmagáról beszélni. Ellenkezés nélkül fogadja füle megszállóit, és sohase mondja: Ez pontosan olyan, mint amikor én, én…” (Milan Kundera, Nevetés és felejtés könyve)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mesélj, szerinted?