szerda, november 27, 2013

E.N.J.O.Y.


Az időről nem lehet eleget írni. Aki ismer, vagy régebb óta olvas, tudhatja, hogy nagyon szigorú vagyok, már-már mániákusan, és kompromisszumot nem tűrően a tekintetben, hogy egymás idejének tiszteletben tartását és az idővel való tiszteletteljes bánásmódot az egészséges élet egyik alapvető részének, hozzávalójának tartom. És ez az egyik olyan terület, ahol nagyon kevés úgynevezett nagyvonalúságot tolerálok, legfőképpen azért, mert meggyőződésem, hogy az emberek legtöbbször nincsenek tisztában azzal, hogy amikor saját maguk felé megengedőek és elnézőek, akkor mi mindent okoznak a történetük többi szereplőjének.

Mielőtt idejöttem volna, úgy gondoltam, hogy Norvégiában az időkezelés egész biztosan nem lesz téma, hiszen a hűvös és kimért norvégokhoz az illik, hogy mindenütt pontosan megjelennek, sőt, pár perccel korábban, hogy kezdésre már kellő fizikai és szellemi aktivitásra tudják hangolni magukat, használni a toalettet, megigazítani a széltől zilált frizurájukat, satöbbi. Hát ehhez képest eléggé mediterrán módon állnak az időhöz, de ez meglepő módon nem zavar. Talán mert az én számomra minden perc ajándék. Ha megérkezik, akit várok, ha nem, akkor is.

Rohantam ma este zumbára. 25 perc az út oda, rohanva, ehhez képest minden alkalommal azt hazudom magamnak, hogy 20 perc alatt oda tudok érni, és abban már benne van a HUB teljes bezárása és az odaérkezés utáni átöltözés is. Ma meleg volt, és eső. Én, nagyon melegen öltözve, késésben és esőben, rohantam a helyre, és akkor ötlött belém a gondolat, talán először ebben a formában. Hogy ugye mi történik, ha késve érek oda? Egyrészt kevesebb zumba-idő jut nekem, meg lemaradok a bemelegítésről, de másrészt meg nem fogom annyira utálni ezt a szaladós-melegsálas-hátizsákos-esernyős 20 percet. Aztán rögtön ez után elgondolkodtam arról is, hogy ugyebár hivatalosan azért megyek zumbára, hogy ÉN sportoljak élvezettel (ahogy a mantrafeliratom is mondja, höhö), és nem azért, hogy a többiek lássák, hogy milyen pontosan meg tudok érkezni még szaladva is. Tehát hogy ez esetben tényleg nem kell senki mástól bocsánatot kérnem, mert őket nem fosztom meg semmitől (hacsak az ugráló testem percekben mért látványát nem számítjuk). Hanem saját magammal kell megállapodnom, hogy megéri-e a szaladás vagy inkább élvezettel érkezzek meg és aztán élvezettel sportoljak x-mínusz-10 percet.

Lassítottam. Odaértem, még így is.

Az óra betegség miatt elmaradt.

Aztán pedig élvezettel hazasétáltam, az esővel mit sem törődve, és megszárítottam ronggyá ázott ruháimat, amiknek – hiszitek vagy sem – nem árt, ha vizesek lesznek.

4 megjegyzés:

  1. Erre egyszer Balázs a ClassFM reggeli műsorában azt mondta, ha már úgyis tudom, hogy kések, mindenki más is tudja, hogy kések, akkor már mindegy és veszek ki még pár plusz szabad percet, hogy legalább a kávé jól essék. vérlázító vagy inspiráló :)

    VálaszTörlés
  2. Na PONT ez az! amiről alapjáraton én is azt gondolom, hogy vérlázító. Hogy nem mindegy, mennyit várok rá, egyáltalán nem mindegy. nem csak az a lényeg, hogy tudom, hogy késik. attól én még elveszettnek érzem az időt, hogy van róla információm, hogy mi történik. Azán lehet, hogy jobban jár mindenki, ha legalább ő élvezettel issza a kávéját, amíg mi várunk, de nagyon nehéz mérlegre tenni, hogy mi ér többet: az ő 3 pernyi kávézásának a pozitív hatása, vagy az én 13 percnyi dühöngésem negatív hatása. Nagyon, nagyon nem könnyű.

    VálaszTörlés
  3. Meg a zumbás késésben max. magadat fosztottad meg a zumbázás lehetőségétől, ott senki nem várt rád (még ha nem maradt volne el, akkor sem). Szóval más úgy megadni magadnak a plusz perceket akár kávéra, ha mást nem várakoztatsz meg ezzel, mint akkor, ha tudod, hogy másoknak várnak rád. Nekem ez a nagy különbség.

    VálaszTörlés
  4. Igen, igen. És ez most újabb kört indított el a gondolkodásomban, hogy ha azt vesszük alapul, hogy szeresd önmagadat, mint felebarátodat, akkor persze jön a kérdés, hogy miben más magamat váratni, mint egy másik embert. És aztán erre is megtaláltam a választ, annyiban, hogy magammal tudok folyamatosan egyeztetni és megkeresni a win-win megoldást, míg a másikkal szemben csak a jóindulatára meg az elfogadására támaszkodhatok. Amíg a rugalmassága bírja.

    VálaszTörlés

Mesélj, szerinted?