hétfő, május 19, 2014

ellenszélSZ

A szélről is akartam írni, de mire nekikezdtem volna az írásnak, már elállt. 
Úgyhogy most egy fél-professzionális bejegyzés következik. Mármint félszakmai. 

Az értékesítési technikák mint téma mostanában megtalál. És viszont. Érdekel is, mert mivel gyűjtögetem hozzá a tapasztalatot, már a mindenki által szajkózott evidenciákon túli részeket is tudom befogadni, próbálgatni. Akkor is, ha én vagyok a potenciális vagy éppen kiszemelt/megtámadott vásárló. 

A mai kis kedvenc vezetékes(!) telefonon érkezett. Az albérletbe, ahol nyilván soha senki nem keres engem vezetékes telefonon az anyámon kívül, aki kb. egyetlenként tudja, hogy ezen a számon is el tud érni. 
Mindezek ellenére azért fölvettem, mert sose lehet tudni. 

- Jó napot kívánok, szeretném Önt és kedves párját elhívni Bükkfürdőre a háromcsillagos BlaBlaBla szállodába 3 napra két éjszakára félpanziós ellátással satöbbisatöbbisatöbbi most mindössze 150 euróért. 
- Jó napot kívánok. (ELHÍVNIIIII?)
- Érdekli önt az ajánlat?

Módszertani intermezzo: 
A fent említett alapvető eladási hüvelykujjszabályok mindegyike azt mondja, hogy a potenciális vásárló érzelmeit érdemes megcélozni, mert a döntések igazából ott születnek. Nézzük meg, mi van fordított irányban. 

- Ó, a kedves párom és én éppen szakítottunk, úgyhogy nem utazunk közösen sehova. 
- (döbbent csend) akkor (... ...) elnézést. Viszontlátásra. 

És még csak sírógörcsöt sem kellett produkálnom. 
Ennek a hölgynek rendben volt az empátiája. Dícséretes. Olyan mértékben meglepődött szegény a válaszomon, és valószínűleg egyben meg is rökönyödött, hogy azonnal elállt az értékesítési szándékáról. 
Pedig csak annyi történt, hogy az a vélt információ, amire minden előzetes tájékozódás nélkül alapozott (népnyelven: blöffölt), mely szerint van párom, volt téves. 
Ami nem csoda, hiszen azt sem tudta, hogy kivel beszél, amikor fölvettem a telefont. 
De ettől még éppen úgy eshettem volna a célcsoportjába. Sőt lehetett volna belőlem vásárló is. 

Mit tehetett volna, ha nem ragadják el az érzelmei?

Például kérdezhetett volna arról, hogy szeretek-e utazni. 
Vagy, ha merészebb, arról, hogy mennyire vagyok összeomolva és hogy egy kis szauna, uszi meg wellness szokott-e segíteni nekem, ha bánatos vagyok. 
Vagy, hogy van-e olyan barátnőm, akiben igazán megbízok és szeretem, ha mellettem van az ilyen nehéz időszakokban, vagy aki fel tud vidítani egy zabolátlan csajos ereszdelahajam hétvégén. 
Vagy, hogy férfi vagy női masszőrhöz mennék-e szívesen. 

Ha jobban belelovalom magam, mindjárt eladom saját magamnak azt a hétvégét. 155 Eur a félpanziós wellnesszért nem is olyan sok. 

Még jó, hogy ez egy régebbi telefon és nincsen rajta visszahívógomb. 

1 megjegyzés:

Mesélj, szerinted?