vasárnap, szeptember 19, 2010

gasztro

Ki gondolta volna. Hogy a sütésfőzés kikapcsol. Pedig de.

Eddig hivatalosan ki nem mondott fogadalmamnak sikerült eleget tenni a hétvégén, ami pedig a Minden Évben Legalább Egy Kreatív Lekvár Eskü.
Régóta nagy álmom, hogy ha egyszer felnőtt nő leszek, akinek saját konyhája van, akkor sok-sok vicces lekvárt fogok ottan megfőzni. Melyekben izgalmasabbnál izgalmasabb gyümölcsök és fűszerek, alkoholok és csokoládék találnak egymásra, hogy okozzanak valami egyszeri és megismételhetetlen élményt annak, aki majd ajándékba kapja, vagy csak szimplán a vajaskenyere tetejére keni őket.



Az idei év eddigi főszereplője pedig az egyik leggyönyörűbb gyümölcs, a füge (persze igazából ő is belülről szép), akit ez alkalommal némi vörösborban áztatás után fehér őszibarackkal, citrommal és gyömbérrel sikerült összehozni. Az ízek intenzívek, a fogadtatás még várat magára. Ha csak fele olyan jó lesz, mint a legutóbbi rumos-csokis szeder-szilva, már elégedettek lehetünk.

Főzni jó. (mosogatni rossz)

6 megjegyzés:

  1. abigel11:12 du.

    az ossze kalapom leveszem elotted, csodallak.........

    te, mosogatni nem is olyan rossz, na engem az nyugtat!

    ui. olyan kivancsi vagyok a lekvaraidra, egysze megkostolnam :-)

    VálaszTörlés
  2. a blogon fenn van a címem ahová csomagok is érkezhetnek ;)
    (engem meg a blogok bongészése kapcsol ki :))

    VálaszTörlés
  3. Kösz, Abigél, és az ötletet is. Ha egyszer csinálok "közönség-találkozót", biztos lesz benne lekvárkóstoltatás is :)
    Én meg a mosogatáshoz való hozzáállásodért csodállak, én is pont erről próbálom magam meggyőzni, de a végén sose hiszem el... :D

    VálaszTörlés
  4. Akkor most az én számban összefutott!!! Lehetne valamiféle lekvárkóstolót beiktatni 17-re? Teret biztos találunk rá, akármennyire is sok a teendő. Ha igen, akkor viszek én is szőlőlekvárt vagy ribizlilekvárt - no, ugyan nem saját, de anyukám készítette/készíti! :)

    VálaszTörlés
  5. húúú, hátén mitnemadnék, ha végre megkóstolhatnék egy jó szőlőlekvárt, szóval támogatom a javaslatodat, Pisti - majd valahogy összeszervezzük :)

    VálaszTörlés
  6. Szőhőlőhőlekváááár? Szerintem már az almáért, szilváért, körtéért is kár, hogy nem pálinka lesz belőle, na de szőlőből lekvárt csinálni bor helyett, az meg már egyenesen szentségtörés.

    (El tudjátok képzelni mondjuk, hogy a kánai mennyegzőn Mária odaszól Jézusnak, hogy "Te, elfogyott a lekvárjuk." Jézus meg megtölteti a befőttesüvegeket vízzel... Na, ugye, hogy nem... :D)

    VálaszTörlés

Mesélj, szerinted?