vasárnap, november 21, 2010

Kishúg

Az ember általában akkor veszi észre, hogy el volt gémberedve a lelkében a művészet, amikor valami megrázza és kimozdítja úgy igaziból.
Tegnap, az úgynevezett véletlenek szerencsés sorozatának köszönhetően egy Kishúg lemezbemutatóra keveredtem. És innentől következik a nehéz része, beszélni egy olyan zenéről ami igazából elmondhatatlan. Úgyhogy most töredékek következnek.
Egyrészt ha valaki kíváncsi erre a bizarrnak is címkézett, kísérletező és hátborzongató, vakmerő és zseniális alkotásra, mindenekelőtt felejtse el minden korábbi SzalókiÁgi benyomását, mert ezekre nem lesz szükség, sőt.
Aztán tolja ki önnön befogadóképességének határait, ha bírja, és a népzenéről alkotott elképzelésének a határait is.
Aztán adja át magát és figyelje, hogy mi történik.

Bizonyos pontokon visszahozta azt az élményt, amit gyerekkoromban a Fekete pillangó c. Omega-szám okozott, máig megmagyarázhatatlan módon. Olyan félelmetes, hogy sosem tudom, bírom-e tovább (gyerekkoromban elszaladtam, most nem), talán mert a világmindenség végtelenségére vagy legalábbis valami kozmikus izére irányítja a figyelmet.

És sosem gondoltam volna, hogy egy dobszóló hozhat olyan élményt, mintha a bennem lévő lüktetést, szívdobogást tartaná kézben valaki, és fokozza, fokozza, egyre erősebben, egyre hevesebben - talán a következő pillanatban már nincs tovább... aztán mégis megáll, éppen a lét és nemlét határán.

Határokat feszegető
elzárt ajtókat nyitogató
világfelforgató zene.
Csak bátraknak...

8 megjegyzés:

  1. talalkozunk dec 29én a godorben? :)

    VálaszTörlés
  2. hát akár még az is előfordulhat, ott legalább lehet majd táncolni, ahogy a lelkünkön kifér...

    VálaszTörlés
  3. hmmm, épp a derült égből ma gondolkodtam azon, hogy a Kishúg nekem nem jön be...
    viszont a Fekete pillangó nagyon érzékletes példa
    akkor az én készülékemben a hiba? : )

    VálaszTörlés
  4. hát igen, ezt próbáltam is hangsúlyozni, hogy szerintem a Kishúg csak mindenféle észvesztésre nyitott állapotban, és KIZÁRÓLAG élőben hallgatható, egyéb módokon káros, jútúbon életveszélyes. Majd elmegyünk a Gödörbe, végrehajtunk némi tudatmódosítást és jó lesz neked is, hidd el :))))

    VálaszTörlés
  5. ja. és nem bírom ki: melyik Juli a Juli dec 29én a gödörbeeeen?

    VálaszTörlés
  6. az igazi gaáljuli :) a juli

    VálaszTörlés
  7. úúúú Julicska,
    hát itthon leszel e?
    hát akkor plánefőleg (kivéve, ha én utazom el, de erről még értekezzünk...)

    VálaszTörlés
  8. Névtelen5:48 du.

    Kedves Kriszta!

    Szalóki Ági szervezőjeként írok neked.

    Örömmel olvastuk írásod és megköszönném ,ha megkeresnél privátban.

    Elérhetőségem Szalóki Ági honlapján megtalálhatod.

    Várom :)

    Tamara

    VálaszTörlés

Mesélj, szerinted?