hétfő, augusztus 08, 2011

mégiscsak a szégyen a legrosszabb.

nem is olyan rég elővettem újra Feldmár bácsi nagy könyvét.
Azért is, hogy meséljek róla másoknak, meg azért is, hogy magamat emlékeztessem a fontos dolgokról.

és az újraolvasás, meg a mai személyes élmény egyaránt meggyőzött arról, hogy ha van valami, ami igazán nagyon a legrosszabb dolog az ember lelkének, az a szégyen, mármint a jó sűrű fajta.

történt ugyanis, hogy ma megöltem a biciklim első kerekét, úgy ahogy volt.
AZON a benzinkúton, ahol az autómban is mindig defektet "diagnosztizáltak".
hogy a tények is tiszták legyenek: le volt eresztve. túlfújtam. majd észrevettem (mer nem vagyok hülye, csak a retró szelep bonyolult, ami rajta van). de mire engedtem volna kifelé a levegőt, addigra már könnyített magán.
a hatalmas robbanás szétvitt még néhány küllőt is, illetve okozott egy kisebb sebet a térdemen.


de

mindez
még nem lenne nagy baj

ha nem tartózkodott volna a három méteres körzetben

egy komplett német turistacsoport, akik visszafordíthatatlan röhögésbe kezdtek az eset láttán,
valamint egy méltatlankodó benzinkutas, aki kicsit sem volt segítőkész, sőt.

ahogy Péter barátunk festőművész ismerőse mondta, amikor egy részeg estén véletlenül felgyújtotta önnön házát és nézte, hogy porig ég:
"
to sú len veci, kamaráti, to sú len veci"

és az ilyesmiről akár azt is lehet gondolni, hogy bárkivel előfordulhat.
vagy hogy szar volt a belső. vagy bármi hasonló.


sőt.


még azt is lehetne mondani, ahogy az első pillanatokban gondoltam is,

hogy naná, élni tudni kell, én még EZT is látványosan csinálom, ez mennyire jó...

de a szégyen,
az nem piskóta.
az minden pillanatot képes elviselhetetlenné tenni.

MÉG JÓ, hogy a Jóisten küldött nekem egy szivárványt azonnyomban, mire kiértem a Duna-partra. Az ikszi irodától óbudáig tartót, azon jöttem haza.


prológus:
elromlott a kocsim.
elromlott a biciklim.
hát mi lesz így? maradjak egy helyben?
(naugye, okoskislány. lásd még az unalmas bejegyzést.)






2 megjegyzés:

  1. Névtelen3:55 du.

    :)..bocs én is csak mosolyogni tudok, de ennél nagyobb bajod soha ne legyen szerintem...jahh és a tapasztalat már megint.
    Egy helyen szeretem eljátszani a "GYENGE NŐT", mégpedig a benzinkúton. Elnézést tudnál segíteni a kerekeim felfújásában?...hangzik a mondat...és persze, hogy segítenek, még azt is tudják hogy mennyi az a levegő ami kell a kerékbe, azt hiszem hogy 4 baar, de évente max kétszer kell vinnem:)...szal nyugodtan légy gyenge nő...itt még jól is jársz vele:)
    Barátságossággal!

    M.

    VálaszTörlés
  2. No csak lettem vóna ott, majd adtam vóna én annak a német turistacsoportnak!

    nekem meg erröl az jutott eszembe, hogy ha majd mondjuk öt év múlva utazunk Szlovéniába, akkor egy történetröl már biztos tudni fogom, hogy igaz :)

    VálaszTörlés

Mesélj, szerinted?