szerda, október 23, 2013

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?


Hogy a végéről kezdjem a történetet (mert úgy talán kicsit izgalmasabb), mint drágajó megboldogult (?) Beke István szokta a színházi rendezéseit, kétféle konklúzió lehetséges a címben megfogalmazottélményvilággal kapcsolatban.
Pesszimista verzió: Öregszem.

Optimista (nem hazug, csak optimista) verzió: A sok-sok különféle és különböző mértékben ismerős vagy ismeretlen emberrel való együttlakás után, meg egyébként is, itt az ideje a saját otthonteremtésnek.

És. Hogy az érthetetlenség többször visszatérő motívumát kerüljem. A bolondabb lakótársról van szó.
Mert igaz az persze, hogy vannak zenék, számok, dalok, amelyeket nem lehet megunni és muszáj ronggyá hallgatni bizonyos életszakaszokban. Meg hogy húszévesen (még inkább, mint máskor), szingliként, halálosan tombol az emberben az ero/roman/tikára való vágy, meg a szerelmesség iránti ácsingózás. De legalább színvonalas zenéről lenne szó.

Igen, igen, még mielőtt bárki felhozná, magamtól is emlékszem arra, amikor az East17 zenéje szimfonikus gyönyörűségként hatott főképp a korabeli dolbiszörrándon, de ehhez képest a nem-tudom-eldönteni-hogy fiú-e a duett másik szereplője vagy lány – nóta, ajtón és/vagy papírfalon keresztül, igénytelen laptop-hangszórón, még akármilyen érzelmi töltetet odaképzelve is élvezhetetlen.
Vannak hagyományos megoldások, mint például a „szójjáneki”, vagy a kifinomultabb, intris fiúktól tanult „ha felcsendül a szám a szomszédban, amit utálsz, kapcsolj be annyi áramfogyasztót, hogy lecsapja a biztosítékot” típusú elegáns, ámde energiaigényes változat.

Még egyikre sem volt erőm (ugyanez érvényes a vécékefe elégtelen használata és a csomagolás nélkül eldobott betétek esetében. Világéletemben csodálkoztam az utóbbira vonatkozó nyilvános-vécé feliratokon, hogy az vajon KINEK nem egyértelmű. Hát ezek után nem fogok). Asszertivitás mínusz. A „csaknégyhónap” elve mögé bújva konfrontációt kerülni igazán nem méltó.
De, hogy mégis pozitív vége legyen: legalább már tudjuk, hogy véglegesen és minden eddigit felülmúlóan ELJÖTT a saját-otthon-teremtés ideje.






Update, Évának különösen.

Tegnap kiborult a bili. Kurva nagy halom mosogatnivaló várt hazaérve a konyhapulton (bocsánat, nem lehet más szóval mondani), amely már BÜDÖSÖDÖTT. Elmosogattam. Közben dühöngtem. Aztán beérve a szobába megláttam a magamnak írt megbocsátok – feliratot, melynek hatására el is múlt a dühöm. De az asszertivitás mínusz nem hagyott nyugodni.
Ma kitálaltam. Elmondtam szépen 4 pontban a bajaimat és kéréseimet (1. ne hagyják a mosatlant büdösödésig. 2. zárják az ajtót 3. használják a wc-kefét. 4. jövő héten jön a pasim). Reagáltak, hazudtak, kussoltak, mondták, hogy sorry. És mivel még így is túl nájsz voltam. többé-kevésbé lepergett róluk.

JUTALMUL azt kaptam az élettől, hogy vacsora után bekapcsolva hagyták a tv-t, ahol épp egy borzalmas tehetségtelenség-kutató műsor ment, és mit énekeltek benne a párbajos részben, na miiiit? AZT a dalt!

23 megjegyzés:

  1. Névtelen1:07 du.

    Azzal a dallal mi a gáz?

    VálaszTörlés
  2. Alapból, egyszer, jó minőségben hallgatva semmi.

    Milliószor, ajtón keresztül, rossz minőségben monotonnak tűnik, és az emberi hangokból csak a legidegesítőbb frekvenciák bírnak kiemelkedni.

    Egyébként én személyesen nem csípem a csaj hangját benne, szerintem nyivákol, nem a saját hangján énekel, ilyesmi.

    VálaszTörlés
  3. Névtelen2:17 du.

    Értem. Nem ismertem ezt a dalt, de nézni a nőt kín volt, annyira megjátszósan adta elő.

    VálaszTörlés
  4. Névtelen2:19 du.

    Hogy lehet ide feliratkozni, vagy mifene?

    VálaszTörlés
  5. Fúha. Ez jó kérdés, amióta az - istennyugosztalja - readert megszüntették. nemtom. megpróbálok körülnézni.

    VálaszTörlés
  6. Névtelen2:23 du.

    Köszi. Ügyes legyé, akkor adok a milkámból. :)

    VálaszTörlés
  7. Na megvan a válasz, Folkus koleginának hála. RSS-szel iratkozzál fel és akkor ő majd megmutatja neked, ha van itt újdonság. És miután ez megvan, csomagolhatod a joghurtos milkákat nekem, mert én azokat is szeretem. sőt.

    VálaszTörlés
  8. Névtelen4:51 du.

    Ezt nem értem. RSS? Az meg hol?
    Ha kapok csokit, az összes joghurtos a tiéd lehet.

    VálaszTörlés
  9. http://www.rss.com/
    ez egy olyan, mint a google reader volt, hogy összegyűjtheted benne az összes blog frissítését, amit olvasol (én se használom).

    DE!
    bekapcsoltam neked egy e-mailes feliratkozás című modult is, ami nemtom, mit csinál, próbáld ki.

    ÉS!
    te is játszottál gyerekkorodban csokiküldős piramisjátékot? :)

    VálaszTörlés
  10. Névtelen4:13 du.

    Köszi, utánanézek a dolgoknak.
    Nem játszottam csokiküldőst. Mi az?

    VálaszTörlés
  11. Amikor van egy szívhez szóló levél, amit szétküldesz 7 embernek és megkéred őket, hogy küldjék szét még hét embernek. De még mielőtt továbbküldik, nézzék meg, hogy ki a következő a listán a boríték hátoldalán, és küldjenek neki egy tábla csokit levélben.
    És akkor te elvileg nemtomhányszor hét embertől kapsz viszont-csokit, miközben csak egynek küldtél, mert egyre több a levél.

    VálaszTörlés
  12. Névtelen2:32 du.

    Nem ismertem ezt, de levél nélkül igen jó ötlet. :) Feliratkoztam ám, de sehun semmi.

    VálaszTörlés
  13. Lehet azért, mert még nem írtam azóta új bejegyzést (gondolom, csak arról értesít). Igérem, hétvégén fogok. De addig is, már most imádlak, hogy ennyit kommentelsz, tudod én még a komment-freak szakaszban vagyok...

    VálaszTörlés
  14. Névtelen2:57 du.

    Azt gondoltam, akkor is kapok értesítőt, ha válasz jön a hsz-omra, de nem. Na, majd kitalálok valamit itten, ha te megtudsz valamit erről, mindenképp szólj, kérlek.
    Imádol? :D Kedves tőled.
    Kéne egy kis reklám a blognak. Nem baj, hogy nincs új poszt,még alig olvastam párat így is, utol kell érnem magam "belőled". Hétvégén belehúzok, olyankor melóban nagyon sok időm van neten lógni. Addig is pusszok, ma már nem leszek, gyerekes hétvége van.

    VálaszTörlés
  15. Névtelen2:58 du.

    Ja, igen! Olvastad csakazolvassán a mai vendégposztot? Skandináv dógok, biztos érdekel.

    VálaszTörlés
  16. Névtelen2:59 du.

    Ez a poszt cím olyan ismerős valahonnan.

    VálaszTörlés
  17. hjajj. Csakazolvassával leáltam tegnap este óta, mert nagyon furcsa függőségi tüneteket tapasztaltam, meg extrém szorongást amiatt, hogy szól-e valaki valamit a kitáltalt barátnős sztorimhoz (de őszintén legelsősorban is azon szorongtam, hogy jajbácsrak Éva szólna hozzá csak egy szót, mondjuk hogy: érdekes. vagy hogy van benne 1 db szép szófordulat. vagy bármi.). Na és ezt a magam részéről nem tartom normálisnak, úgyhogy eltávolodtam kicsikét. Másrészről még annyit akartam neked írni oda, hogy fura, h azt írod, szép történet, mert sztem rengeteg hajmeresztő dolog van benne. Csak valszeg a bűntudatom miatt (hogy eltávolodtam a történet főszereplőjétől, hogy nem törődök vele, hogy nem értek vele egyet, hogy nem keresem, hogy nem érzem felemelőnek a cipőgyűjteményét) túlzottan elrejtettem a finom iróniát és szarkazmust a soraim között.
    Ezen kívül pedig, igen, kéne reklám, de előbb átalakítom egy kicsit (most hétvégén), hogy azok is tudják élvezni, akik nem ismernek engem személyesen. És majd akkor.

    VálaszTörlés
  18. Névtelen4:59 du.

    A "szép történet" ironikusan és cinikusan értendő.

    Ne távolodj el csakazolvassáról! És a másik, de, pedig az szerintem tök normális. :)

    Lehetne látnom az arcod esetleg?



    VálaszTörlés
  19. mmmmár hogyne lehetne!
    a Nagy Blogátalakítás Következtében azt is meg fogom mutatni, de hétfő előtt is megnéznél, akkor itt:
    https://www.facebook.com/kriszta.molnar.988
    meg tudod a következő csakazolvassa csokievő versenyen, ahol majd én is látom a tiédet :)

    VálaszTörlés
  20. Névtelen5:08 du.

    Tudsz kommentet törölni? Mert akkor megmondom, ki vagyok, ha érdekel, csak aztat gyorsba töröld utáni, inkognyitómegőrzésből kifolyólag. Hm?

    VálaszTörlés
  21. Névtelen5:09 du.

    Előző törölve. Írok egy köszönést fb-n. :)

    VálaszTörlés
  22. jólvan, és akkor utána a sajátomat is törlöm!

    VálaszTörlés
  23. Névtelen5:18 du.

    Írtam fb-n, egyébben lesz. Ma már nem vagyok, sajna, de majd holnap kérdezgetnék ezt-azt, ha szabad.

    VálaszTörlés

Mesélj, szerinted?